Optima ECO-TEC PRO-TEC

optima1

Firma Alex po wprowadzeniu do oferty własnych komponentów instalacji gazowych jakimi są reduktor-parownik Shark i wtryskiwacze Barracuda od niedawna oferuje także kompletne instalacje sekwencyjnego wtrysku LPG w fazie gazowej pod marką Optima. Jest to najnowszy projekt firmy stanowiący podsumowanie dotychczasowych osiągnięć.

Zaoferowanie kompletnych zestawów montażowych było możliwe po uzupełnieniu oferty Alexa o 2 sterowniki: Optima Eco-Tec i Optima Pro-Tec. To właśnie one i dostępne komponenty mechaniczne (m.in.reduktor Shark i wtryskiwacze Barracuda) stanowią bazę dwóch podstawowych zestawów montażowych.

Zestaw Optima Eco-Tec, występujący w jednej kompletacji, obsługuje silniki 4-cylindrowe, gama Pro-Tec jest bardziej rozbudowana i obejmuje zestawy montażowe do silników 4-, 6- i 8-cylindrowych

 

ecotecOptima Eco-Tec:
Zestaw Optima Eco-Tec bazuje na sterowniku o takiej samej nazwie. Wyposażono go w funkcję wielopunktowej adaptacji mnożnika oraz możliwość korygowania dawki LPG w zależności od prędkości obrotowej silnika, temperatury i ciśnienia gazu. Współpracuje z najbardziej popularnymi, sekwencyjnymi systemami wtrysku paliwa oraz sterownikami benzynowymi uruchamiającymi wtryskiwacze w trybie półsekwencji czy fullgroupy. W sterowniku Optima Eco-Tec można określić maksymalne obciążenie silnika (czas wtrysku gazu).

Zestaw Eco-Tec kompletowany jest z listwą wtryskową Barracuda BR124P i reduktorem Shark 1200. Wydajność tej wersji Sharka pozwala na zasilanie silników o mocach maksymalnych do 150 KM.

W skład podstawowego zestawu Optima Eco-Tec, oprócz sterownika, reduktora i wtryskiwaczy wchodzą: wiązka przyłączeniowa, czujnik ciśnienia i podciśnienia, czujnik temperatury gazu, czujnik temperatury reduktora, czujnik poziomu gazu, centralka (przełącznik rodzaju zasilania) z buzzerem, króciec podciśnienia do kolektora, trójnik podciśnienia i książka gwarancyjna. Całość jest dostarczana w estetycznym opakowaniu

protecOptima Pro-Tec:
Zestawy wykorzystujące bardziej zaawansowany sterownik Optima Pro-Tec służą do zasilania jednostek napędowych o większym stopniu skomplikowania układu sterowania wtryskiem benzyny pozwalających na spełnienie wymagań emisyjnych zgodnych z normami Euro 4 i Euro 5.

Zestawy Pro-Tec mają bardziej rozbudowane w stosunku do Eco-Tec możliwości. Podstawową różnicą jest wyposażenie sterownika Pro-Tec w moduł OBD II/EOBD oraz możliwość czytania informacji przesyłanych za pośrednictwem cyfrowej sieci CAN wykorzystywanej m.in. w układach zasilania benzyną. Dzięki zastosowaniu modułu OBD Optima Pro-Tec umożliwia kasowanie błędów w układzie zasilania benzyną z poziomu sterownika instalacji gazowej. W odróżnieniu od systemów Eco-Tec, których sterowniki obsługują silniki maksymalnie 4-cylindrowe, Optima Pro-Tec występuje w wersjach przystosowanych do współpracy z silnikami 4- (Pro-Tec 4), 6- (Pro-Tec 6) i 8-cylindrowymi (Pro-Tec 8).