System BRC Sequent Plug & Drive jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów z silnikami na wtrysku benzyny.
Powstał on na bazie sprawdzonego i znanego systemu BRC Sequent zachowując jego główne cechy tj. spójne komponenty, prostotę montażu i programowania. Takie rozwiązanie pozwala na utrzymanie równie łatwego montażu znanego z pozostałych systemów oraz ma możliwość wykorzystania tych samych elementów mechanicznych.
Tak jak w innych systemach z rodziny BRC Sequent, wtrysk LPG następuje w kolektorze ssącym, dokładnie tak jak wtrysk benzyny. Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive są uniwersalne i można je zastosować do wszystkich silników benzynowych od 3 do 8 cylindrowych, wolnossących lub z turbodoładowaniem o mocy max. do 240 kW.
Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive składją się z następujących elementów składowych:
Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive posiadają homologację zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa elementów GPL (R67-01) oraz dyrektywami dotyczącymi kompatybilności elektromagnetycznej (2004/104/WE). Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive są systemem typu szeregowego lub master & slave. Ilość gazu wtryskiwana do każdego cylindra jest liczona na podstawie czasów wtrysku włączanych przez centralkę benzyny, które są przekształcane na czasy wtrysku dla gazu, uwzględniając również jego ciśnienie i temperaturę.
Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive przystępują w ten sposób do regulacji spalania gazowego, utrzymując niezmienione strategie kontrolki centralki benzyny, wykonując w rzeczywistym czasie optymalizację ilości paliwa w celu uzyskania spalania idealnego również z punktu widzenia zanieczyszczenia środowiska niezależnie od warunków zewnętrznych (temperatura i.t.d.) i składu paliwa.
Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive kontrolują wszystkie etapy funkcjonowania silnika, od minimum aż po najbardziej skrajne stany przejściowe i pracy, utrzymując w każdym z nich strategie instalacji oryginalnej. W ten sposób uzyskuje się zawsze maksymalny poziom kompatybilności z każdym typem napędu i utrzymuje się zasadniczo nie zmieniona diagnostyka kontroli silnika przewidziana przez producenta.
Nowy kompaktowy przełącznik firmy BRC, używany do pilotowania przełączania centralki BRC Sequent Plug & Drive, pozwala na działanie z uruchamianiem na benzynę i automatyczne przełączenie na gaz oraz funkcjonowanie wymuszone na zasilaniu benzyną.
W pierwszym przypadku samochód jest uruchamiany przy zasilaniu benzyną a następnie po osiągnięciu warunków temperatury reduktora i warunków działania silnika (obroty, ciśnienie kolektora, itd.) nastawionych w programie, przechodzi automatycznie na gaz. W przypadku przypadkowego zgaśnięcia silnika, centralka automatycznie realizuje przełączenie na benzynę.
DWULETNIA GWARANCJA BEZ LIMITU KILOMETRÓW !!
Wszystkie typy samochodowych instalacji gazowych marki BRC objęte są 2 letnią gwarancją.
W odróżnieniu od większości innych systemów dostępnych na rynku nie posiadają limitu przejechanych kilometrów, który mógłby skrócić okres gwarancyjny.